Fagpakke - Master i IT, Organisation
IT-forandringsagenten - håndtering af den menneskelige faktor

Fagpakke - Master i IT, Organisation
IT-forandringsagenten - håndtering af den menneskelige faktor

Fakta
(OBS: Ændret pris pr. 1/1-23: 24.000 kr.)
Få viden om mennesker, teknologi og forretning
Fagpakken, It-forandringsagenten vil give dig solide redskaber til håndtering af forandringer i it-projekter, idet faget har et særligt fokus på den menneskelige side af organisationen.
Endvidere vil du i løbet af forløbet skabe din egen integrerede, personlige stil som forandringsagent og læringsfacilitator.
Gennem teori og praksis vil du opnå kompetencer til:
- at tilrettelægge og kommunikere forandringer, så de lykkes
- at engagere og motivere den øvrige organisation i it-forandringer – også de organisationsmedlemmer, der er imod forandringerne
- at hjælpe organisationsmedlemmer til ny læring
- at involvere organisationsmedlemmer i at spotte forandrings- og forbedringsbehov
- at styrke din virksomhed og din egen karriere.
Fagpakken består af tre enkeltfag
- Forandring af arbejdsfællesskaber – it-medarbejderens håndtering af læring og forandring i organisationen
- Forandring af medarbejdere – den menneskelige faktor i arbejdet med it-projekter
- It-forandringsagenten - den integrerede, personlige stil.
Fagpakken og enkeltfagene kan læses selvstændigt, eller de kan indgå som byggesten i en hel Masteruddannelse i it. Dog kan du kun søge ind på det tredje enkeltfag, hvis du har bestået de to første fag i fagpakken.
På de to første fag vil du tilegne dig en række relevante teorier om og metoder til den kompetente forandringshåndtering af den menneskelige faktor relateret til it-projekter.
I det tredje fag kommer du til at anvende og udfordre teorierne i praksis i forhold til din egen rolle i projekter i egen organisation eller interesseområde for hermed at udvikle din egen tilgang som forandringsagent.
Omkostninger i forbindelse med uddannelsen
Kontakt og studievejledning
Målgruppe og udbytte
Fagpakken bestod af en god blanding af teori og praksis, og det var tydeligt, at underviserne havde fingeren på pulsen i forhold til, hvad der foregår uden for universitetets mure. Det var kort sagt et kæmpe plus, at det faglige stof var direkte anvendeligt i praksis. Fagpakken har betydet, at jeg er blevet mere reflekteret over, både min egen og andres ledelsesstil, og jeg er helt sikkert selv blevet en mere selvsikker it-leder, fordi jeg nu har en teoretisk ballast at trække på.
Fagligt indhold og undervisningsform
Adgangskrav og optagelse
Undervisere
Jan Rosenmeier
Jan har arbejdet som forandringsagent, konsulent og leder i mange år, og han har derfor god erfaring med at formidle forskningsbaseret teori med tydelig kobling til praksis.
Primær underviser, cand.oecon. med it-specialisering og Master i Organisationspsykologi
Dorina Gnauer
Dorinas forskning omfatter IT-pædagogiske og designmæssige overvejelser med henblik på at fremme læringens kvalitet, herunder fremme evnen til kreativ problemløsning og integration af ny viden og kvalifikationer i arbejdet.
Underviser og fagansvarlig, mastergrad i IT og læring samt en ErhvervsPh.D i organisatoriske læreprocesser
Birgitte Henningsen
Birgitte underviser på kandidat- og masteruddannelser med fokus på læring, teknologi og organisationsudvikling.
PH.D-STIPENDIAT OG UNDERVISNINGSASSISTENT. TILKNYTTET ILD-LAB OG FORSKNINGSCENTER FOR VIDEO