ForsideUddannelseEfteruddannelseHDHD 2. del

Enkeltfag

Distanceledelse og ledelse af hybridt arbejde

Faget Distanceledelse giver dig de kompetencer, du har brug for, til at lede og motivere et team, der arbejder fra forskellige steder. Vi dykker ned i de forskellige udfordringer og muligheder, som det hybride arbejdsliv fører med sig, og lærer dig effektive håndteringsstrategier og samarbejds- og mødeteknologier.

Studerende på HD-uddannelsen på Aalborg Universitet
Søg optagelse

Enkeltfag

Distanceledelse og ledelse af hybridt arbejde

Søg optagelse
Studerende på HD-uddannelsen på Aalborg Universitet

Fakta

Distanceledelse og ledelse af hybridt arbejde, valgfag fra Erhvervsøkonomisk Diplomuddannelse (HD2)
  • Rungsted
  • 6.650 kr. (inkl. forplejning)
En del af HD2
Læs om HD2
  • Oktober 2024 - januar 2025
Ansøgningsfrist
  • 1. oktober 2024

Faget Distanceledelse tager dig med på en rejse ind i den nye virkelighed, hvor digitaliseringen og pandemien har skabt et behov for at kunne navigere i og lede et team, som arbejder forskudt eller fra forskellige steder. Faget har fokus på at give dig indsigt i de forskellige udfordringer og muligheder, som det hybride arbejdsliv fører med sig.

Gennem forelæsninger, cases og øvelser vil du lære om fordele, ulemper og håndteringsstrategier, som du som leder kan benytte for at skabe mere effektiv ledelse i en digital verden. Vi vil sætte fokus på samarbejds- og mødeteknologier, samt på de systemiske konsekvenser af øget brug af teknologi og AI.

Du vil opnå viden om praksis for distanceledelse og hybride arbejdsformer og få indblik i centrale teorier, metoder og modeller for distancearbejde. Du vil også lære at analysere organisatoriske processer i forhold til distance- og teknologiudfordringer, identificere og planlægge opgaver i forhold til distancearbejde og dets organisatoriske forankring og kunne anvende fagets indhold i analyser og praksis.

Efter at have taget faget vil du kunne indgå selvstændigt og professionelt i faglige og tværfaglige samarbejder om distancearbejde og bringe din viden om distanceledelse i spil i forhold til at udvikle hensigtsmæssige, teknologimedierede samarbejdsrelationer.

Modulets undervisning, øvelser og eksamen forløber på dansk. En overvejende del af modulets litteratur vil være på engelsk.

Klik her for at læse mere om Distanceledelse og ledelse af hybridt arbejde.

HD Online studerende på Aalborg Universitet

Tilmeld dig infomøde - deltag online!

Er du nysgerrig på, hvordan faget kan bidrage til netop din karriere? Så bør du deltage i vores online informationsmøde om Distanceledelse d. 3. oktober kl. 15:30.

HD Online studerende på Aalborg Universitet
Tilmeld nu

Seminardatoer

Vi udbyder fremmødeundervisning på dette fag. Du kan se tid og sted nedenfor.

Klik her for at læse mere om HD-undervisningen på Aalborg Universitet.

Fremmødeundervisning i Rungsted: Efteråret 2024

Fremmødeundervisningen foregår på Rungstedgaard, Rungsted Strandvej 107, 2960 Rungsted Kyst
Underviser på modulet er Thomas Duus og Rikke Kristine Nielsen
1. november
15. november
22. november
Mundtlig eksamen d. 12. og 13. december

Muligheder for enkeltfag

Enkeltfag er en mulighed for dig, der ikke nødvendigvis ønsker at afslutte en fuld deltidsuddannelse.

Du kan se andre enkeltfagsmuligheder her.