For at søge optagelse på en ledig studieplads skal du sende os to eller tre PDF-filer - se nedenfor.
1) Dokumentation for dit adgangsgrundlag.
Dette vil for de flestes vedkommende være eksamensbevis fra en gymnasial uddannelse, men kan også være beviser for gymnasiale suppleringskurser eller enkeltfag. Du skal dokumentere, at du opfylder adgangskravene til den uddannelse, du søger ind på - også selvom du tidligere har søgt ind på en bacheloruddannelse hos os (dokumentationen for dit adgangsgrundlag samt eventuel yderligere dokumentation samles i én PDF.)
2) Merit
Har du allerede været i gang med en videregående uddannelse, har du pligt til at oplyse os om det, så vi kan vurdere, om du kan opnå fritagelse fra eksaminer (merit), hvis du tilbydes optagelse. Du skal samle studiejournaler/eksamensbeviserne samt studieordningen for din tidligere uddannelse i én pdf-fil.
3) Korrekt mail
Vær sikker på, at du i ansøgningsformularen oplyser din e-mail korrekt. Når vi har modtaget din ansøgning, foregår al kommunikation omkring ansøgningen nemlig gennem e-mail og it-selvbetjeningssystemet UniStart. Det er dit eget ansvar at oplyse din e-mail korrekt.
4) Prioritering
Du har mulighed for at prioritere tre uddannelser. Du vil få mulighed for at vælge de udbudte uddannelser i ansøgningsformularen. g, så længe du husker at udfylde prioriteringslisten i ansøgningsskemaets punkt 8. Bemærk, at du ikke kommer i betragtning til uddannelser, som du har prioriteret lavere, hvis du kan optages på en uddannelse, som du har prioriteret højere. Du får således kun ét optagelsestilbud, som vil være på den højest mulige prioritet.
Ansøgningsformular