Har du spørgsmål til ansøgningsprocessen?
Vi har samlet en række af de mest stillede spørgsmål om ansøgningsprocessen.
Du skal søge om optagelse på vores kandidatuddannelser gennem Ansøgningsportalen. Her skal du oprette en profil for at kunne oprette ansøgning(er) til de ønskede kandidatuddannelser. Find svar på relevante spørgsmål vedr. ansøgningsprocessen i vores FAQ.
På Aalborg Universitet må du søge max tre kandidatuddannelser til samme studiestart. Har du mere end 3 prioriteter til Aalborg Universitet, vil de blive annulleret.
Du skal søge i ansøgningsportalen. Her skal du logge ind med dit NemId eller oprette dig som bruger. Husk, at det er dit eget ansvar at holde dig opdateret med din ansøgningsstatus samt læse og svare de beskeder, vi sender til dig.
Du skal søge senest den 1. marts kl. 23.59, hvis du vil optages til september.
Du skal søge senest den 15. oktober kl. 23.59, hvis du vil søge optagelse til februar. Husk at tjekke den specifikke uddannelses hjemmeside for at se, om uddannelsen udbydes i februar.
OBS! Husk, at vi annoncerer ledige studiepladser d. 19. november til februaroptaget på vores hjemmeside www.kandidatoptag.aau.dk. Hold derfor øje med siden for mere info.
Ved ledige studiepladser tilbydes kvalificerede ansøgere optagelse efter først-til-mølle princippet.
Følg vores vejledning nedenfor, når du skal logge ind første gang. Får du brug for yderligere hjælp, kan du besøge vores side med spørgsmål og svar til ansøgningsprocessen.
Vejledning til Ansøgningsportalen
Har du kigget i vejledningerne her på siden?
Har du kigget på siden ’FAQ’?
Har du stadig brug for hjælp, er du velkommen til at kontakte AAU It Service på mail: support@its.aau.dk
I ansøgningsportalen skal du uploade nedenstående dokumentation til din(e) ansøgning(er). Hvis det, du har uploadet, ikke er tilstrækkeligt, sender vi dig en rykker, hvor vi giver dig en deadline til at uploade det, vi mangler.
Du skal uploade nedenstående:
Kig desuden på uddannelsens hjemmeside for at se, om de kræver yderligere dokumentation. Det kan f.eks. være:
Bemærk at vi ikke godtager dokumentation sendt via post eller e-mail.
Hvis du er ved at afslutte din bacheloruddannelse på et dansk universitet (ikke en professionshøjskole eller erhvervsakademi), behøver du ikke uploade bevis eller studiejournal manuelt, da vi har mulighed for at hente dit bachelorbevis og studiejournal i ansøgningsportalen. Du skal blot huske at afkrydse feltet 'dataudveksling' i Ansøgningsportalen.
Hvis du søger ind på en af vores engelsksprogede uddannelser skal du dokumentere, at du har engelsk på B-niveau (minimum 3,0 i gennemsnit uden oprunding). Det dokumenterer du ved at uploade dit gymnasiebevis eller en af de engelsk tests, som vi accepterer.
Hvis du søger en eller flere nedenstående uddannelser, skal du uploade bevis på dit matematikniveau, , f.eks. dit gymnasiebevis eller et realkompetencebevis.
Hvis du søger om optagelse på den nye erhvervskandidat i Revision (4-årig), skal du huske at uploade din ansættelsesaftale (mindst 25 timer ugentlig) samt en tro-og love-erklæring. Er du iværksætter med en faglig relevant selvstændig virksomhed, skal dette også dokumenteres.
Hvis vi vurderer, at du ikke opfylder kravet om 25 timers ansættelse, på trods af indsendt dokumentation, vil din ansøgning blive overflyttet til optagelse på den ordinære Revisionsuddannelse.
Dokumentation for erhvervsaktivitet
Hvis du får tilbudt en studieplads, skal du i ansøgningsportalen bekræfte, om du ønsker/ikke ønsker studiepladsen, og det skal du gøre indenfor den angivne deadline. Hvis du ikke bekræfter din studieplads indenfor den deadline, der er angivet i dit optagelsesbrev, vil tilbuddet om optag blive trukket tilbage, og studiepladsen vil blive givet videre til en anden ansøger.
Du er forpligtet til at oplyse om og søge merit for beståede uddannelseselementer fra alle tidligere uafsluttede uddannelsesforløb på samme niveau. Du skal derfor uploade studiejournal for de uddannelsesaktiviteter, du tidligere har bestået på uafsluttede uddannelser på samme niveau.
Vi har samlet en række af de mest stillede spørgsmål om ansøgningsprocessen.
15. oktober 2020
------
Senest 13. november 2020
------
19. november 2020
------
Primo december 2020
------
1. marts 2021
------
Senest 10. juni 2021
------
Vi har samlet en række af de mest stillede spørgsmål om ansøgningsprocessen.
Studieservice
Aalborg Universitet
Fibigerstræde 10
9220 Aalborg Ø
På grund af coronavirus er det ikke muligt at møde op på vores kontor. Derfor opfordrer vi til at kontakte os på e-mail eller telefon i vores kontortid.
Man, tirs, tors og fre: 12:00 - 14:00
Ons: lukket
Kontakt AAU
Aalborg Universitet
AAU's administration
Fredrik Bajers Vej 7K
9220 Aalborg Ø
Aalborg Universitet
Postboks 159
9100 Aalborg
Telefon: 9940 9940
Mail: aau@aau.dk
CVRnr: 29102384
Eannr: EANnr
Om AAU's website (Feedback til webmaster)
Privatlivspolitik og brug af cookies
Læs op (få teksten på websitet læst op)
På aau.dk benytter vi cookies til at give dig en god oplevelse. I AAU's cookie-politik kan du læse, hvad vi bruger dine data til, samt hvordan du afviser cookies.