Enkeltmodul - Master i Smertevidenskab og tværfaglig smertebehandling

Søg optagelse

Enkeltmodul - Master i Smertevidenskab og tværfaglig smertebehandling

Videnskabelige metoder og formidling af kliniske studier

Enkeltfaget "Videnskabelige metoder og formidling af kliniske studier" hører til masteruddannelsen i Smertevidenskab og Tværfaglig Smertebehandling. Dette fag giver dig en dybdegående forståelse af de centrale sundhedsvidenskabelige forskningsmetoder og metoder til formidling af kliniske studier inden for smertebehandling.

Fakta

Videnskabelige metoder og formidling af kliniske studier, enkeltfag fra Master i Smertevidenskab og tværfaglig smertebehandling
Aalborg
10.000 kr.
En del af Master i Smertevidenskab og tværfaglig smertebehandling
Smertevidenskab og tværfaglig smertebehandling
September 2024 - januar 2025
Ansøgningsfrist
1. juni 2024

Vi vil udforske grundlæggende studiedesign, dataindsamlings- og analysemetoder samt centrale forskningsmetodologiske begreber inden for sundhedsvidenskab. Derudover vil vi se på sammenhængen mellem forskningsspørgsmål, hypoteseudvikling og metodologiske valg samt kriterier for vurdering af kvalitet i kliniske studier.

Vi vil også undersøge principper for opbygningen af videnskabelige artikler og træne kritisk analyse og vurdering af forskningsbaseret litteratur inden for smertevidenskaben.

Udbytte

Seminardatoer og undervisningssted

Adgangskrav

Muligheder for enkeltfag

Enkeltfag er en mulighed for dig, der ikke nødvendigvis ønsker at afslutte en fuld deltidsuddannelse.

Du kan se andre enkeltfagsmuligheder her.