OLM-modul - Master i Offentlig Ledelse (MPG)

Strategisk HRM i det moderne arbejdsliv

Udforsk en skræddersyet rejse til stærkere ledelse! Opdag hvordan dette modul kombinerer teori og praksis for offentlige ledere, der ønsker at forme en robust HRM-profil.

Søg optagelse

OLM-modul - Master i Offentlig Ledelse (MPG)

Strategisk HRM i det moderne arbejdsliv

Søg optagelse

Fakta

Strategisk HRM i det moderne arbejdsliv, OLM-modul fra Master i Offentlig Ledelse (MPG)
Aalborg
18.000 kr.
En del af Master i Offentlig Ledelse (MPG)
Læs om Master i Offentlig Ledelse (MPG)
Varighed
Februar 2024 - juni 2024
ECTS
Ansøgningsfrist
Forlænget til 15. januar 2024

Styrk din ledelsesprofil med modulet Strategisk HRM i det moderne arbejdsliv

Dette modul er skræddersyet til dig, der er en offentlig leder, og det sigter mod at styrke din professionelle HRM-profil gennem en kombination af solid teoretisk viden og praktiske færdigheder inden for HRM-strategi og daglig personaleledelse.

Du vil blive præsenteret for centrale teorier og emner inden for strategisk HRM og moderne arbejdsliv, der er relevante for offentlige organisationer. Dette vil give dig kompetencer til at analysere og tolke både teoretiske og praktiske HRM-udfordringer inden for den specifikke kontekst af offentlige institutioner og samfundsmæssige forhold.

Modulet vil også bidrage til din personlige udvikling som leder ved at fremme refleksion over din egen ledelsespraksis. Du vil have mulighed for at udvikle konkrete HRM-strategier og -processer, der er tilpasset de særlige udfordringer, som offentlige ledere står over for, både på organisatorisk og individuelt niveau.

Viden:

• Forståelse af centrale begreber og emner inden for strategisk HRM og moderne arbejdsliv.

Færdigheder:

• Anvendelse af teoretisk viden til at analysere aktuelle HRM-udfordringer.
  • Refleksion over egen ledelsespraksis i en organisatorisk og samfundsmæssig kontekst.

Kompetencer:

• Udvikling og implementering af konkrete HRM-strategier og processer.
  • Evnen til at reflektere selvkritisk over din egen HRM-profil i ledelsesmæssige sammenhænge.

Undervisningsmetoder:
    Du vil opleve en blanding af underviseroplæg og praktiske sessioner, hvor du får mulighed for at arbejde med case-studier, både givne og dine egne. Dette vil give dig en hands-on tilgang til læringen og styrke din evne til at anvende teori i praksis.

Øvrige udgifter

Ud over deltagerbetalingen kan der være udgifter til litteratur, transport og ophold.

Budgetter med 1000-1200 kr incl. moms for lærebøger pr. modul.

Al undervisning afvikles på Aalborg Universitet i Aalborg, så hvis du har brug for overnatning i forbindelse med seminarerne, skal du selv finde og afholde udgifter til ophold.

Dertil kommer dine udgifter til forplejning, som er obligatorisk.

Muligheder for enkeltfag

Enkeltfag er en mulighed for dig, der ikke nødvendigvis ønsker at afslutte en fuld deltidsuddannelse.

Du kan se andre enkeltfagsmuligheder her.