Spring til indhold
ForsideUddannelseEfteruddannelseMasterIKT og læring

Masteruddannelsen i IKT og Læring

Kernemodul 1: Læring og digitale teknologier

Digitale teknologier kan bidrage til at udvide måderne, hvorpå vi tænker læring, undervisning og uddannelse. Med afsæt i deltagernes egne praksisser og cases undersøger vi på modulet, hvordan vi kan udnytte digitale teknologiers unikke læringspotentialer til at udvikle undervisningsformer og uddannelsesformater på helt nye måder.

Søg optagelse

Masteruddannelsen i IKT og Læring

Kernemodul 1: Læring og digitale teknologier

Digitale teknologier kan bidrage til at udvide måderne, hvorpå vi tænker læring, undervisning og uddannelse. Med afsæt i deltagernes egne praksisser og cases undersøger vi på modulet, hvordan vi kan udnytte digitale teknologiers unikke læringspotentialer til at udvikle undervisningsformer og uddannelsesformater på helt nye måder.

Søg optagelse

Fakta

Kernemodul 1: Læring og digitale teknologier - fra Master i IKT og Læring
Sted
Aalborg Universitet, Kbh. samt online - foråret 2025

Aalborg samt online - efteråret 2024
Pris
19.900 kr.
En del af Master i IKT og Læring
Læs om masteruddannelsen
Varighed
2. september – 25. november 2024

og

27. januar - 5. maj 2025
ECTS
10
Ansøgningsfrist
1. dec. 2024 - Fortsat åbent for søgning til foråret 2025

Modulet er en invitation til at udforske, hvordan digitale teknologier kan bidrage til at gentænke undervisning og uddannelse. På modulet søger vi samspillet og friktionen mellem digitale teknologier og læringspraksisser og bruger det som afsæt til at finde frem til nye former for læringsaktiviteter til elever, studerende og medarbejdere.

Med afsæt i deltagernes egne praksisudfordringer undersøger vi digitale teknologiers særlige læringspotentialer i specifikke kontekster. Vi sætter fokus på, hvordan digitale teknologier kan skabe nye former for samarbejde, vidensdeling og fælles vidensopbygning – og vi vil blandt andet arbejde med, hvordan digitale teknologier kan understøtte fleksible undervisningsformer, der kan imødekomme flere målgrupper, understøtte forskellige deltagelsesformer og knytte uddannelse tættere til praksis.

Teknologibegrebet bliver behandlet ud fra forskellige perspektiver på digitale teknologier, der eksempelvis kan indtage roller som kognitive partnere, som infrastruktur, og som kommunikations- samarbejds- og produktionsværktøjer.

På modulet arbejder deltagerne med et projekt, hvor endemålet er, at deltagerne udarbejder konkrete forslag til at udnytte potentialerne i digitale teknologier inden for egen undervisning, praksis eller profession.

Praktiske informationer

Muligheder for enkeltfag

Enkeltfag er en mulighed for dig, der ikke nødvendigvis ønsker at afslutte en fuld deltidsuddannelse.

Du kan se andre enkeltfagsmuligheder her.