Spring til indhold

Valgmodul - Master i IKT og Læring

Gaming og kompetenceudvikling

Nyt MIL valgmodul foråret 2024

Søg optagelse

Valgmodul - Master i IKT og Læring

Gaming og kompetenceudvikling

Nyt MIL valgmodul foråret 2024

Søg optagelse

Fakta

Gaming og kompetenceudvikling, valgmodul under temarammen "Digitale kompetencer" fra Master i IKT og Læring
Sted
København samt online
Pris
10.500 kr.
En del af Master i IKT og Læring
Læs om masteruddannelsen
Varighed
22. januar - 4. marts 2024
ECTS
5
Ansøgningsfrist
Igangsættes 2024 - Lukket for søgning

Gaming har stor global udbredelse på mange arenaer – uanset om det er online derhjemmefra, i esport foreningen, på fritidsklubben, eller som uddannelsestilbud. Dette modul åbner op for at undersøge, hvordan sociale gaming aktiviteter kan bidrage til forskellige former for kompetenceudvikling. Hvad enten det handler om at lære engelsk, blive bedre til at samarbejde og kommunikere, fremme selvregulering og eksekutive kompetencer, eller afklare udsatte unges kompetencer med henblik på videre uddannelse eller arbejdsliv.

På dette modul søger vi at udforske læringspotentialer i gaming i forhold til, hvordan man kan rammesætte, facilitere og evaluere gaming aktiviteter i pædagogiske og læringsmæssige kontekster - herunder foreningsliv, specialundervisning, efterskoler, SFO’er, folkeskoler, gymnasier eller kompetenceafklaring.

Formålet med modulet er både at undersøge potentialer samt afprøve principper for, hvordan gaming aktiviteter kan bidrage til læring og kompetenceudvikling. Modulet vil være åbent for alle spilformater – både læringsspil, esport, spildesignprocesser, brætspil mm.

Seminardatoer og øvrige udgifter

Muligheder for enkeltfag

Enkeltfag er en mulighed for dig, der ikke nødvendigvis ønsker at afslutte en fuld deltidsuddannelse.

Du kan se andre enkeltfagsmuligheder her.