ForsideUddannelseEfteruddannelseMasterIKT og læring

Design og brug af videoaktiviteter i lærings- og samarbejds­processer

Søg optagelse

Fakta

Design og brug af videoaktiviteter i lærings- og samarbejdsprocesser, valgmodul under temarammen "Design" fra Master i IKT og Læring
København samt online
8.850 kr.
En del af Master i IKT og læring
Læs om masteruddannelsen
23. januar 2023 - 6. marts 2023
Ansøgningsfrist
1. december 2022 - der modtages ansøgninger til ledige pladser frem til 18. januar 2023

Formålet med modulet Design og brug af videoaktiviteter i lærings- og samarbejdsprocesser er, at de studerende opnår indsigt i og erfaringer med at designe og anvende et bredt repertoire af video-aktiviteter til læring, videndeling og samarbejde. Dvs. der kan på modulet anvendes video-værktøjer i bred forstand, såsom audio, visuelle, video, grafiske og animationsorienterede værktøjer.

Modulet giver en introduktion til forskellige typer af video-aktiviteter, så som:

• Brug af videomøder, når virksomheder med flere spredte afdelinger skal videndele om og organisere opgaver, projekter og arbejdsgange
  • Brug af video som metode til at udforske løsninger, at reflektere over, designe, udvikle og at formidle vigtige pointer, fx i et projektarbejde eller ift. nye arbejdsgange
  • Og brug af video som undervisningsværktøj – både synkront og asynkront.

Deltagerne udvælger og arbejder videre med et specifikt område, der er relevant for egen praksis, og samarbejder i grupper om at designe, afprøve og reflektere kritisk over video-aktiviteterne.

Seminardatoer

Modulet løber fra d. 23. januar –  6. marts 2023 med introdag på MIL seminar på Aalborg Universitet i København d. 26. januar 2023.

Adgangskrav