ForsideOm AAUProfilUddannelseskvalitetKvalitetssystem

De over­ordnede rammer for kvalitets­arbejdet på AAU

I de overordnede rammer i AAU's kvalitetssystem definerer kvalitetspolitikken principper og mål for kvalitetsarbejdet. De overordnede rammer indeholder også beskrivelser af ansvar og roller for alle aktører i kvalitetsarbejdet og de overordnede kvalitetsopfølgningsprocesser, der er grundelementerne i udviklingen af uddannelseskvaliteten.

De over­ordnede rammer for kvalitets­arbejdet på AAU

AAU's kvalitetssystem er i perioden 2019-2021 blevet revideret til en opdateret version, der overholder kravene til institutionsakkrediteringerne i runde 2.
Samtidig har repræsentanter fra hele organisationen bidraget til at optimere og strukturere kvalitetssystemet, som derefter er blevet implementeret i løbet af 2021 og foråret 2022.
"AAU's uddannelsesprofil", "Kvalitetspolitikken", "Ansvar og roller" og "Overordnede processer for kvalitetsarbejdet" danner tilsammen de overordnede rammer i kvalitetssystemet.

Kvalitetssystemets overordnede rammer

Institutionsakkreditering