ForsideOm AAUProfilPriser og hæder

Nordjysk Universitetsfonds Innovationspris

Nordjysk Universitetsfonds Innovationspris tildeles til en innovativ ph.d.-studerende ved Aalborg Universitet, hvis projekt ses at kunne yde et væsentligt bidrag til styrkelse af Danmark som vidensamfund.

Prisen tildeles som anerkendelse og støtte til en ph.d.-studerende, der anses for at have et stort potentiale for innovation inden for det pågældende forskningsområde.

Med hæderen uddeles 50.000 kr., der skal gå til den ph.d.-studerendes forskningsprojekt.

Taewoong Lee

Taewoong Lee

Modtagere af Nordjysk Universitetsfonds Innovationspris

• 2020-2022: Ingen uddeling
  • 2019: Ph.d.-studerende Taewoong Lee, Institut for Arkitektur og Medieteknologi, Det Tekniske Fakultet for IT og Design

Nordjysk Universitetsfonds Innovationspris før 2019

Fra 2009-2018 blev Nordjysk Universitetsfonds Innovationspris hvert år tildelt en etableret forsker ved Aalborg Universitet, som gennem fremragende forskning har ydet et væsentligt bidrag til styrkelse af Danmark som vidensamfund.

Prisen blev tildelt som anerkendelse og støtte til en innovativ forsker med stort potentiale inden for det pågældende forskningsområde.

Modtagere af Nordjysk Universitetsfonds Innovationspris før 2019

• 2018: Ingen uddeling
  • 2017: Lektor Samuel Schmidt, SUND, Institut for Medicin og Sundhedsteknologi
  • 2015-2016: Ingen uddeling