Elena Celeste Di Marco fortæller om uddannelsen

Siden jeg var helt lille, har jeg altid haft en drøm om at beskæftige mig med noget internationalt. Med en multikulturel baggrund i rygsækken, takket være mine filippinske og italienske rødder, var jeg klar til at starte på Aalborg Universitet for at studere international virksomhedskommunikation - også kendt som SIV.

SIV-studiet er en bred uddannelse med en international tankegang og kombinerer fagelementer fra de bedste verdener. Det er her, hvor du kan nørde med det engelske sprog og få en forståelse for adskillige kulturer, intern og ekstern kommunikation og meget, meget mere. Hvem kan sige nej til det? Her på tredje semester fokuserer vi på den skriftlige produktion af tekster, interpersonel kommunikation, kommunikation inden for virksomheder samt retorik. Og hvis du spørger mig, kunne jeg ikke være mere end glad for at have valgt netop SIV.

Elena Celeste Di Marco, studerende på International Virksomhedskommunikation i Engelsk