ForsideSamarbejdeTilbud til gymnasierAAU PlayTeknologi og IT

AAU Play - Teknologi og IT

Her kan du finde korte videoforelæsninger, som relaterer sig til "Teknologi og IT". Forelæsningerne er præsenteret af forskere fra AAU. Til hver video findes et opgavesæt, som kan downloades og bruges i undervisningen.

Forelæsning om "Kunstig intelligens og robotter", Aalborg Universitet, AAU Play

Kunstig intelligens og robotter

Kunstig intelligens og robotter

Hør Karl Damkjær Hansen fortælle om, hvad en mobil robot er, hvordan robotter bruger kunstig intelligens og hvordan de opfatter verdenen og reagerer på den. Karl demonstrerer robotten Turtlebot 3, og hvordan den finder vej, mens han forklarer den matematik og den algoritme, den bruger til at finde vej med; A*-algoritmen.

Har relevans for fagene:

Informatik, IT, Kommunikation & IT, Matematik, Programmering, Teknikfag - digitalt design og udvikling, Teknologi

Opgaver:

Hent opgavesæt