AAU Play - Teknologi og IT

Her kan du finde korte videoforelæsninger, som relaterer sig til "Teknologi og IT". Forelæsningerne er præsenteret af forskere fra AAU. Til hver video findes et opgavesæt, som kan downloades og bruges i undervisningen.

Forelæsning om "Hack sanserne med virtual reality", Aalborg Universitet, AAU Play

Hack sanserne med virtual reality

Hack sanserne med virtual reality

Hvad er virtual reality? Hvorfor kan virtual reality skabe en følelse af at være andre ”steder”? Hør Niels Christian Nilsson fortælle om, hvordan virtual reality manipulerer vores sanser, og hvordan vi kan bruge viden om sanserne til at skabe endnu bedre virtual reality oplevelser. I videoen prøver vi på egen krop, hvor svært det kan være at bemærke detaljer. Niels Christian taler om visuel dominans og forandringsblindhed som nogle af grundene til, hvorfor vi kan blive manipuleret med i den virtuelle verden.

Har relevans for fagene:

Mediefag, IT, Kommunikation og IT, Teknikfag - digitalt design og udvikling, Teknologi

Opgaver:

Hent opgavesæt