ForsideSamarbejdeTilbud til gymnasierAAU PlayTeknologi og IT

AAU Play - Teknologi og IT

Her kan du finde korte videoforelæsninger, som relaterer sig til "Teknologi og IT". Forelæsningerne er præsenteret af forskere fra AAU. Til hver video findes et opgavesæt, som kan downloades og bruges i undervisningen.

Forelæsning om "Fremtidens sundhedsteknologier", Aalborg Universitet, AAU Play

Fremtidens sundhedsteknologier

Fremtidens sundhedsteknologier

I Danmark er der pres på vores hospitaler. Der mangler sengepladser, og det passer dårligt med at vi får flere ældre og kronisk syge. Men teknologiens verden kommer os til undsætning, og Birthe viser bl.a. hvordan ’wearables’ kan hjælpe. Vi kan alle blive ekspert på vores eget helbred – og i det helt store perspektiv kan vi forebygge sygdomme og undgå hospitalsindlæggelser. I videoen møder vi også hjertepatienter, som fortæller om brugen af teknologi i håndteringen af deres sygdom.

Har relevans for fagene:

Biologi, Idræt, IT, Statistisk, Teknikfag - digitalt design og udvikling, Teknologi, Innovation

Opgaver:

Hent opgavesæt