ForsideSamarbejdeTilbud til gymnasierAAU PlayTeknologi og IT

AAU Play - Teknologi og IT

Her kan du finde korte videoforelæsninger, som relaterer sig til "Teknologi og IT". Forelæsningerne er præsenteret af forskere fra AAU. Til hver video findes et opgavesæt, som kan downloades og bruges i undervisningen.

Forelæsning om "Hacking og cyberkriminalitet", Aalborg Universitet, AAU Play

Hacking og cyberkriminalitet

Hacking og cyberkriminalitet

Truslen fra hackere er et grundvilkår i vores liv. Jens Myrup Pedersen gennemgår i denne video, hvilke slags hackere vi oplever og viser, hvor nemt vi som mennesker lader os snyde. En hacker skal bare have succes én gang, mens ’den gode side’, altså de personer som arbejder med at bekæmpe cyberkriminalitet skal lykkes med det hver eneste gang. Prøv selv kræfter med hacking og bliv klogere på, hvordan man undgår at blive offer i fremtiden.

Har relevans for fagene:

Informatik, IT, Kommunikation/IT, Programmering, Teknikfag - Digitalt Design og Udvikling, Teknologi

Opgaver:

Hent opgavesæt