AAU Play - Samfund, psykologi og innovation

Her kan du finde korte videoforelæsninger, som relaterer sig til "Samfund, psykologi og innovation". Forelæsningerne er præsenteret af forskere fra AAU. Til hver video findes et opgavesæt, som kan downloades og bruges i undervisningen.

Forelæsning om "Mobilisering og voldelige fællesskaber", Aalborg Universitet, AAU Play

Mobilisering og voldelige fællesskaber

Mobilisering og voldelige fællesskaber

Medierne beskæftiger sig meget med vold og bander mv. I denne video dykker Steffen Jensen ned i mobiliseringsbegrebet. Ved at studere narkonetværk, oprørssoldater i Uganda, lejesoldater i Vestafrika, voldelige studenterbevægelser, religiøse militser og broderskaber gennemgår Steffen, hvad det er, der får unge til at slutte sig til voldelige fællesskaber.

Har relevans for fagene:

Dansk, Historie, Kulturforståelse, Religion, Samfundsfag