ForsideSamarbejdeTilbud til gymnasierAAU PlayMatematik, fysik og kemi

AAU Play - Matematik, Fysik og Kemi

Forelæsning om "Batterier og elbiler - levetid og rækkevidde", Aalborg Universitet, AAU Play

Batterier og elbiler - levetid og rækkevidde

Batterier og elbiler - levetid og rækkevidde

Elbiler er udset som et vigtigt tiltag for at reducere CO2 udledningerne både i Danmark og resten af verden. Men selvom elbilerne er blevet bedre, kan de stadig ikke køre så langt som almindelige biler med forbrændingsmotorer. I denne forelæsning fortæller Erik Schaltz om drivsystemet i elbiler, hvordan hastigheden påvirker rækkevidden og om levetiden af batterier.

Har relevans for fagene:

Bæredygtighed, Fysik, Matematik, Materialeteknologi, Programmering, Statistik, Teknikfag - byggeri og energi, Teknikfag - udvikling og produktion, Teknologi, Innovation

Opgaver:

Hent opgavesæt