ForsideSamarbejdeTilbud til gymnasierAAU PlayMatematik, fysik og kemi

AAU Play - Matematik, Fysik og Kemi

Forelæsning om "Bæredygtige brændstoffer og P2X", Aalborg Universitet, AAU Play

Bæredygtige brændstoffer og P2X

Bæredygtige brændstoffer og P2X

I Danmark skal vi finde nye bæredygtige måder at sikre energi på for fortsat at kunne føre det liv, vi lever i dag. I mange kredse anses Power-2-X for at være vejen til målet, fordi teknologierne bag bl.a. kan sikre, at strøm fra vind og sol kan omdannes til klimavenligt brændstof til fx fly og biler – og på sigt sikre, at vi har en erstatning for de fossile brændstoffer. I denne video får I et hurtigt overblik over, hvad Power-2-X teknologier er, og hvorfor de er så vigtige i fremtidens bæredygtige energisystemer.

Har relevans for fagene:

Bæredygtighed, Bioteknologi, Fysik, Kemi, Teknikfag - byggeri og energi, Teknikfag - udvikling og produktion, Teknologi, Innovation

Opgaver:

Hent opgavesæt