ForsideSamarbejdeTilbud til gymnasierAAU PlayDesign, udvikling og teknik

AAU Play - Design, udvikling og teknik

Forelæsning om "Mass customization og unikke produkter", Aalborg Universitet, AAU Play

Mass customization og unikke produkter

Mass customization og unikke produkter

En af de største udfordringer for danske og internationale virksomheder er at håndtere de mange krav, vi som kunder stiller til vores produkter. Vi vil gerne have dem tilpasset vores nøjagtige behov – og det er ikke altid, at standardprodukterne er det. Eksemplerne er mange og spænder bredt, lige fra vindmøller og sportssko til tøj, mysli og wienerbrød. I denne forelæsning fortæller Ann-Louise om hvorfor ”mass customization” er relevant, og hvordan tre grundprincipper er kernen i at hjælpe virksomheder med at sælge unikke produkter til kunden på en måde, der ligner masseproduktion; altså sælge mindre af mere og stadig tjene penge på det.

Har relevans for fagene:

Design, Design og Arkitektur, Matematik, Statistik, Teknikfag - udvikling og produktion, Erhvervsøkonomi, Innovation, Markedskommunikation, Virksomhedsøkonomi

Opgaver:

Hent opgavesæt