Studiestart 2022: Se billeder og video her

Lagt online: 02.09.2022

Aalborg Universitet (AAU) kunne den 1. september byde velkommen til knap 3.600 nye bachelorstuderende. De blev traditionen tro taget imod med fælles morgenmad, sang og taler på Honnørkajen i Aalborg og på campus i Esbjerg og København.

Studiestart 2022: Se billeder og video her

Lagt online: 02.09.2022

Af Lea Laursen Pasgaard, AAU Kommunikation. Fotos: William Brændstrup, Duc Phung og Line Tausen

- I kan hurtigt blive forhippede på at leve op til idealer, som i bund og grund er umulige at leve op til. Så hold fast og tro på det! Vi tror på jer! Vi tror på, at I kan, og når tvivlen melder sig eller tingene bliver svære, så er vi her. Undervisere, studievejledere, og ikke mindst jeres medstuderende er her.

Sådan lød det fra prorektor Anne Marie Kanstrup, da hun torsdag den 1. september bød AAU’s nye bachelorstuderende i Aalborg velkommen til universitetet.

Traditionen tro blev de nye studerende budt velkommen med fælles morgenmad, fællessang og taler på Honnørkajen i Aalborg, hvor flere hundrede tutorer fra Studentersamfundet stod klar til at tage godt imod dem.

Foruden prorektor var der også taler ved Aalborgs borgmester, Thomas Kastrup-Larsen (S), og Studentersamfundets forkvinde, Nicoline Katherina Vinding Munk. Hun var på scenen sammen med studenterpolitisk ordfører Sebastian Hoff.

På campus i København stod TECH-dekan Henrik Pedersen og SSH-dekan Rasmus Antoft for velkomsttalerne, og i Esbjerg var det campuschef Anders S. Christensen og ENGINEERING-dekan Mogens Rysholt Poulsen, der tog sig af den officielle velkomst.

Video fra studiestarten i Aalborg:

thumbnail

AAU Studiestart 2022