ForsideNyhederEkspertlister

Vælg en kvindelig forsker

Mandlige ekspertkilder dominerer det danske mediebillede. En undersøgelse fra Akademikerbladet viser, at kun fem ud af landets 50 mest citerede forskere i 2023 var kvindelige forskere. På Aalborg Universitet vil vi gerne gøre det nemmere for journalister at vælge en kvindelig forsker - derfor har vi samlet en liste med en række forskellige kvindelige forskere, der er ekspert inden for en bred vifte af forskningsfelter på Aalborg Universitet.

Vælg en kvindelig forsker