Ingeniørstuderende reparerer udstyr og underviser hospitalspersonale i Afrika

Lokal afdeling af den amerikanske organisation, Engineering World Health (EWH), faciliterer den humanitære indsats

Ingeniørstuderende reparerer udstyr og underviser hospitalspersonale i Afrika

Organisationen EWH Aalborg på AAU hjælper ingeniørstuderende, som ønsker at lave frivilligt humanitært arbejde – primært i form af deltagelse på et to måneder langt sommerprogram. Arbejdet består fortrinsvis i at reparere hospitalsudstyr og undervise det lokale hospitalspersonale i at anvende og reparere udstyret selv. Dette arbejde har stor værdi for de afrikanske hospitaler, da meget af deres udstyr ikke kan anvendes, fordi det enten er ude af funktion, eller fordi personalet ikke har kompetencerne til at betjene det. Takket være donationer til EWH Aalborg kan en eller flere studerende hvert år deltage i sommerprogrammet.

Link til projektet

Mere information

Winnie Jensen, professor, Institut for Medicin og Sundhedsteknologi, Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet, AAU, wj@hst.aau.dk