Fokus på ubegrundet variation i sundhedsydelser

Multidisciplinært forskningscenter bidrager til lighed i sundhed

Fokus på ubegrundet variation i sundhedsydelser

Multidisciplinært forskningscenter bidrager til lighed i sundhed

Dansk Center for Klinisk Sundhedstjenesteforskning (DACS) er et multidisciplinært forskningscenter, hvor man forsker i sundhedsvæsenet som organisation, og hvordan kvaliteten i sundhedsvæsenet kan forbedres. Et af forskningscentrets primære forskningsområder er ulighed i sundhed, og studierne kredser om de kliniske aktiviteter og de kliniske kvalitetsdatabaser: Er der uønsket variation/ulighed i kvaliteten af sundhedsvæsenets ydelser? Hvordan kan kvaliteten af sundhedsvæsenets ydelser mest effektivt forbedres? Og hvilke kliniske interventioner er mest effektive og til hvilke patienter? Med sit fokus på ubegrundet variation i kvalitet og ydelser er forskningscentret med til at bidrage til lighed i sundhed for alle.

Link til projektet

Mere information

Søren Paaske Johnsen, professor, Dansk Center for Klinisk Sundhedstjenesteforskning (DACS), Klinisk Institut, Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet, AAU, spj@dcm.aau.dk