Spring til indhold
Forside

Nyhed

AAU’s visuelle identitet er blevet frisket op

Lagt online: 10.12.2020

Nye udgaver af logoet, flere farver at vælge imellem og en ny, gratis skrifttype er blandt hovedpunkterne i den modernisering af AAU’s visuelle identitet, som netop er lanceret. Den skal blandt andet bidrage med at tegne et mere nuanceret og levende billede af AAU, samtidig med at det bliver lettere for medarbejderne selv at bruge den fælles visuelle identitet.

Nyhed

AAU’s visuelle identitet er blevet frisket op

Lagt online: 10.12.2020

Nye udgaver af logoet, flere farver at vælge imellem og en ny, gratis skrifttype er blandt hovedpunkterne i den modernisering af AAU’s visuelle identitet, som netop er lanceret. Den skal blandt andet bidrage med at tegne et mere nuanceret og levende billede af AAU, samtidig med at det bliver lettere for medarbejderne selv at bruge den fælles visuelle identitet.

Tekst: Trine Kristensen, AAU Kommunikation
Grafik: Søren Emil Søe Degn, AAU Kommunikation

Bruger du ind imellem AAU’s logo eller de farver og skrifttyper, der er en del af AAU’s visuelle identitet? Eller var du slet ikke klar over, at der findes særlige AAU-farver og ditto skrifttyper? I begge tilfælde er der godt nyt. AAU’s visuelle identitet er nemlig blevet opdateret, blandt andet for at modsvare udviklingen på digitale platforme.

- AAU’s visuelle identitet betyder meget for, hvordan vi bliver oplevet som organisation, både internt og eksternt. Ord betyder meget, men farver, billeder, skrifttyper, logo og andre visuelle elementer fortæller også om, hvem vi er. På den ene side er det vigtigt at signalere, at vi er én organisation med en fælles identitet. På den anden side er det afgørende, at der er rum til at vise den mangfoldighed, AAU også står for. Målet med moderniseringen er derfor at gøre det nemmere for flere at bruge den visuelle identitet samtidig med, at der er mulighed for at udtrykke sig på flere forskellige måder, fx gennem et varierende farvevalg, forklarer kommunikationschef Bo T. Andersen.

De konkrete ændringer i AAU’s visuelle identitet er:

Centreret logo og venstrestillet logo gør det lettere at bruge logoet på digitale platforme og merchandise
Muligheden for at bruge både primære og sekundære farver
Den gratis skrifttype Barlow erstatter den tidligere skrifttype Din Next

Opdater din mailsignatur

Som ansat på AAU opfordres du til at lave en mailsignatur, som indeholder logo samt din titel og kontaktoplysninger. I forbindelse med moderniseringen af AAU’s visuelle identitet kan du derfor også hente en opdateret udgave af logo til din mailsignatur.

Øvrige skabeloner til blandt andet Word og PowerPoint opdateres løbende.

Gradvis udrulning

Udrulningen af den opdaterede visuelle identitet foregår gradvist, hvor fx skilte og tryksager opdateres efter behov og ikke udskiftes udelukkende for at ændre skrifttype eller placering af logo.

På AAU’s designguide kan du læse mere om AAU’s visuelle identitet og finde links til skabeloner, logoer, farver og meget mere.

Kontakt

  • Du er meget velkommen til at kontakte Søren Emil Søe Degn i AAU Kommunikation, hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp til AAU’s visuelle identitet: e-mail sed@adm.aau.dk / telefon 9940 3219