Nyhed
AAU’s visuelle identitet er blevet frisket op
Lagt online: 10.12.2020

Nyhed
AAU’s visuelle identitet er blevet frisket op
Lagt online: 10.12.2020

AAU’s visuelle identitet er blevet frisket op
Nyhed
Lagt online: 10.12.2020
Nyhed
Lagt online: 10.12.2020
Tekst: Trine Kristensen, AAU Kommunikation
Grafik: Søren Emil Søe Degn, AAU Kommunikation
Bruger du ind imellem AAU’s logo eller de farver og skrifttyper, der er en del af AAU’s visuelle identitet? Eller var du slet ikke klar over, at der findes særlige AAU-farver og ditto skrifttyper? I begge tilfælde er der godt nyt. AAU’s visuelle identitet er nemlig blevet opdateret, blandt andet for at modsvare udviklingen på digitale platforme.
- AAU’s visuelle identitet betyder meget for, hvordan vi bliver oplevet som organisation, både internt og eksternt. Ord betyder meget, men farver, billeder, skrifttyper, logo og andre visuelle elementer fortæller også om, hvem vi er. På den ene side er det vigtigt at signalere, at vi er én organisation med en fælles identitet. På den anden side er det afgørende, at der er rum til at vise den mangfoldighed, AAU også står for. Målet med moderniseringen er derfor at gøre det nemmere for flere at bruge den visuelle identitet samtidig med, at der er mulighed for at udtrykke sig på flere forskellige måder, fx gennem et varierende farvevalg, forklarer kommunikationschef Bo T. Andersen.
Som ansat på AAU opfordres du til at lave en mailsignatur, som indeholder logo samt din titel og kontaktoplysninger. I forbindelse med moderniseringen af AAU’s visuelle identitet kan du derfor også hente en opdateret udgave af logo til din mailsignatur.
Øvrige skabeloner til blandt andet Word og PowerPoint opdateres løbende.
Udrulningen af den opdaterede visuelle identitet foregår gradvist, hvor fx skilte og tryksager opdateres efter behov og ikke udskiftes udelukkende for at ændre skrifttype eller placering af logo.
På AAU’s designguide kan du læse mere om AAU’s visuelle identitet og finde links til skabeloner, logoer, farver og meget mere.