Forskning
Samarbejde

It, læring og organisatorisk omstilling (On-campus og digital undervisning)

Lærer vil styrke sine kompetencer inden for læring og digitale medier

Peter Frandsen er uddannet professionsbachelor som lærer. Hans mål er at styrke sine kompetencer inden for undervisning i kombination med digtitale medier. Læs mere om Peters uddannelsesvalg her.

"Jeg er uddannet professionsbachelor som lærer. Da jeg stod foran afslutningen på min læreruddannelse, havde jeg en følelse af, at der måtte findes en kandidatuddannelse, som kunne kvalificere min viden og mine kompetencer inden for didaktik og undervisning. Jeg havde erfaret, at digitale medier på ingen måde havde fundet fortjente plads i undervisningsregi, hverken i folkeskolen eller på andre undervisningsinstitutioner. Jeg søgte derfor efter en kandidatuddannelse, hvor jeg kunne styrke mine kompetencer inden for undervisning, kombineret med digitale medier. Derfor valgte jeg ILOO.


Case-baseret undervisning og gruppearbejde

Det, jeg finder særlig vigtigt i den daglige undervisning, er de arbejdsmetoder, som vores undervisere benytter i klasserummet. Her bliver forelæsningsdisciplinen holdt på et minimum, og i stedet bliver der fokuseret på gruppearbejde i en række forskellige udgaver. Undervisningen er meget ofte case-baseret, hvilket har hjulpet mig til at kunne omsætte teori til praksis. I forhold til de eksamensprojekter, vi har udarbejdet, har kravene til indhold og struktur været meget åbne. Dette har været yderst motiverende, da jeg selv har kunnet vinkle læringsprocessen i den retning, som giver mest mening for mig. 


Drømmer om at designe digitale undervisningsforløb

Når jeg er færdiguddannet, vil jeg søge et arbejde, hvor jeg skal designe digitale undervisningsforløb for større firmaer.


Peter Frandsen afsluttede sin kandidatuddannelse i 2015

Læs mere om uddannelsen

Studerende fortæller