ForsideSamarbejdeTilbud til gymnasierHjælp til gymnasieopgaverKemi

Kemi - Avanceret kemisk og fysisk analyse af organiske og uorganiske stoffer, metaller og ioner (Esbjerg)

Kort beskrivelse af aktiviteten: I forbindelse med SRP projekter udført i laboratorierne hjemme på STX/HTX, kan vi tilbyde at den studerende kan analysere/undersøge sit produkt eller egenskaber ved sit produkt, ved hjælp af udstyr fra vores velassorterede udstyrspark. Til brug i SRP projekter kan det omfatte f.eks. GC, GC-MS, HPLC, ICP, FIA, FTIR, XRF, XRD, Elektrokemi mm. Aktiviteten kræver således dialog om muligheder med AAU’s kontaktpersoner.

Faglig relevans: Kemi og fysik

Nøgleord: Avanceret kemisk/fysisk analyse, kvalitetskontrol, organiske stoffer, metaller, næringsstoffer

Forberedelse: Individuelt

Tidspunkter for besøget: I SRP/SOP perioden og aftales med kontaktperson.

Tilbuddet udbedes efter først til mølle-princippet, og der er et begrænset antal pladser.

Hvis man ønsker at lave forsøget i perioden januar-marts, anbefales det derfor man kontakter os allerede i november og senest den 20. december.

Maks. antal personer: 2-3

Besøgets varighed: 1–2 dage

Mødested: AAU campus Esbjerg. Aftales med kontaktperson

Kontaktperson: gymnasieportalen@adm.aau.dk Dorte Spangsmark og Linda B Madsen, Institut for Kemi og Biovidenskab

Evt. detaljeret beskrivelse / Bilag:
Aktiviteten er baseret på forudgående dialog om analysemuligheder mellem læreren/vejlederen og kontaktpersonerne. Når aftalen er på plads, vil der til den studerende blive uddelt en øvelsesvejledning og der vil være tekniker hjælp under hele øvelsen.
Vi har en kantine på universitetet, og der vil være adgang til internet, så der kan arbejdes med projektet i eventuelle pauser.

thumbnail

AAU Laboratorie - Kemi og Biovidenskab