AAU logo

Studieservice

SU på Aalborg Universitet

OFTE STILLEDE SPØRGSMÅL


Hvordan ændrer jeg mine skatteoplysninger?

Hvis du skal have ændret dit bikort til hovedkort (eller omvendt), skal du selv ændre det via minSU.

Er dit fradrag ikke korrekt, eller har du andre spørgsmål til dine skatteoplysninger, skal du kontakte Skat på tlf.nr. 7222 1818. Styrelsen får automatisk besked, hvis dine skatteoplysninger bliver ændret.


Jeg har søgt om SU-lån - hvornår bliver det udbetalt?

Du får først udbetalt dit SU-lån, når du har godkendt en låneplan på minSU under ”ret din SU – godkend låneplan”. Du vil få lånet udbetalt ca. 7 -10 dage efter, at du har godkendt låneplanen.

Log på via su.dk
 

Bopælsstatus - får jeg SU som hjemme- eller udeboende?

Du får automatisk tildelt SU ud fra din folkeregisteradresse.

Det er din bopælsstatus den første dag i måneden, der afgør om du får SU som hjemme- eller udeboende:

Hvis du flytter hjemmefra fx den 3. august, kan du først få SU som udeboende fra 1. september.

Hvis du flytter hjemmefra den 1. i en måned, vil du i første omgang få udbetalt hjemmeboende SU, da Styrelsen først får oplysninger om din flytning efter selve flyttedatoen. Så snart oplysningerne om din flytning er tilgængelig for Styrelsen, vil Styrelsen automatisk beregne din SU igen, og du vil modtage en ny udbetaling i løbet af 1 til 2 uger.

Hvis du er ny studerende og er under Tag-Over-Hovedet garantien

Hvis du i det første stykke tid bor på vandrehjem eller campingplads, kan du møde personligt op på Borgerservice og så kan de registrere en midlertidig adresse på dig, hvorefter du kan få udbetalt udeboende SU. 
 

Se flere spørgsmål

Bemærk!
 

Send din ansøgning digitalt

SU-kontoret modtager gerne alle ansøgninger digitalt via mail, f.eks. SU-ansøgninger, tillæg af klip, fødselsklip, kilometerpenge mm.

Lockout - hvad betyder det for dig som studerende?

Info om lockout