AAU logo

Medialogy

Eget spilfirma

Eget spilfirma

”Medialogy er en interessant uddannelse, fordi man lærer om en bred palette af forskellige discipliner. Det er overvejende en teknisk uddannelse, hvor man gennem sine projekter får mulighed for at tænke kreativt og udvikle produkter, som ingen har set før. Medialogy er meget, hvad man gør det til, da det er de studerendes ansvar at koble viden fra de forskellige kurser sammen og bruge dem i projekterne. Medialogy indeholder traditionelle fag om programmering, matematik, statistik, elektronik og 3D-modellering, men derudover er der også lidt mere specielle kurser, som berører image processing, perception, film og interaktionsdesign. Der er lidt for enhver smag, og selvom måske ikke alle kurserne på et semester er lige spændende, finder man som regel et par kurser, som man godt kan lide. Det fedeste ved Medialogy er helt klart friheden i gruppearbejdet. Der er stor fokus på vidensdeling i gruppen, da man lærer utrolig meget af hinanden, mens man arbejder intensivt på sit projekt. Min store passion er computerspil, så jeg har altid forsøgt at spore mine projekter ind på spiludvikling. Jeg har bl.a. været med til at udvikle et Kinectspil for ordblinde børn, en Android app til brug ved førstehjælp, samt et dystert puslespil, hvor man bruger lys og skygger på en ny måde. Sidstnævnte har min gruppe valgt at tage videre, hvor vi nu har stiftet firmaet Tunnel Vision Games og arbejder på at udgive spillet kommercielt. Alle projekterne tager udgangspunkt i en problemstilling, som man skal forsøge at løse gennem design og implementering af et konkret produkt, samt ved at skrive en rapport, der dokumenterer, hvad man har lært. Derudover producerer vi på hvert semester en lille film, som illustrerer projektet som helhed.

Jeg vil anbefale Medialogy til personer, der godt kan lide at være lidt inde over det hele, og som godt kan lide balancen mellem at være kreativ og teknisk. Det er en akademisk uddannelse, hvor vi lærer at læse og skrive tekniske artikler. Derudover lærer man håndværk i form af programmering med forskellige værktøjer. Vi bliver aldrig eksperter inden for kun ét emne, men i stedet lærer vi en smule om en stor mængde af forskellige aspekter inden for software, it og elektronik. Dette gør os i stand til at tænke ud af boksen og kombinere tingene på nye og spændende måder.”

Gustav dahl, cand.scient. i medialogy

medstifter hos tunnel vision games