Aalborg Universitets årsfest

I anledning af Aalborg Universitets 50-års jubilæum bliver der i år afholdt to arrangementer: En ceremoni med fejring af universitetets forskning, uddannelse og samarbejde med det omgivende samfund samt en universitetsfest for studerende og ansatte.

Aalborg Universitets årsfest

Fejring af AAU's 50-års jubilæum

Universitetets 50-års jubilæum blev den 19. april 2024 markeret ved en officiel fejring i Musikkens Hus. Blandt deltagerne var H.M. Dronning Mary, Statsminister Mette Frederiksen, Uddannelses- og Forskningsminister Christina Egelund, Beskæftigelsesminister Ane Halsboe-Jørgensen, samt en række af universitetets mange samarbejdspartnere fra virksomheder, myndigheder, uddannelsesinstitutioner, fonde m.v.  Desuden deltog universitetets ledelse, professorer og studerende ved Aalborg Universitet.

Programmet bød på taler, filmiske indslag og prisoverrækkelser til universitetets forskere og studerende. Kunstnerisk og musikalsk optrådte Australiens talentfulde operastjerne Siobhan Stagg, den ukrainske sandkunstner Kseniya Simonova samt danser og koreograf Selene Muñoz.

I løbet af det store jubilæumsshow blev der udnævnt 5 æresdoktorer og tre priser: Det Obelske Familiefonds Undervisningspris; Spar Nord Fondens Forskningspris og NOVI Legtatet.

19. april 2024

Billeder fra ceremonien 2024

Ceremoni og universitetsfest

Praktiske informationer for årsfest 2024